Werstaan vuokrauksesta vastaava Katri Pyöli vaihtaa mielellään kuulumisia asiakkaiden kanssa.
Werstaan asiakastyytyväisyyttä mitattiin viime syksynä neljättä kertaa KTI Kiinteistötiedon toteuttamassa asiakastyytyväisyysvertailussa. Kyselyyn vastasi 74 Werstaan mobiili-, työpiste- ja työhuoneasiakasta.
Palvelut, sijainti ja liikenneyhteydet saivat parhaat arviot
Werstaan asiakkaiden kokonaistyytyväisyys nousi edellisen vuoden 4,1:stä 4,2:een asteikolla 1–5. Tyytyväisimpiä ollaan sijaintiin ja liikenneyhteyksiin, tilan soveltuvuuteen omaan liiketoimintaan sekä vuokranantajan ammattitaitoon. Myös tyytyväisyys alueen palveluihin nousi edelliseen vuoteen verrattuna.
– Werstaan jäsenyyksiin sisältyy jo monipuolinen kattaus palveluita aina siivouksesta monitoimilaitteen ja kahviautomaatin käyttöön, joten tässä asiassa Werstas täyttää tavoitteensa ja saa todella hyvät arviot. Koko Tiedepuiston alueen lounasravintolatarjonta on monipuolistunut, ja työhyvinvointiin keskittyneet toimijat ovat myös löytäneet alueelle, summaa Werstaan asiakkuuksista vastaava Katri Pyöli.
Eniten parannettavaa löytyi vastaajien mielestä pysäköintimahdollisuuksista.
– Kuluvan vuoden alussa otettiin käyttöön kauan odotettu 1000 auton pysäköintitalo ParkCity Joukahaisenkadulla, joka helpottaa merkittävästi Tiedepuiston alueen autopysäköintiä. Onkin mielenkiintoista nähdä, miten tämä näkyy seuraavassa asiakastyytyväisyysvertailussa. Vaikka alueelle tulikin paljon lisää pysäköintipaikkoja, kannustaisin werstaslaisia myös käyttämään jäsenyyteen sisältyviä sosiaalitiloja infrapunasaunoineen ja tulemaan töihin välillä pyörällä tai kävellen, rohkaisee Pyöli.
Joustavat jäsenyydet sovitetaan aina asiakkaan tarpeisiin.
Myös nykyisten tilojen muunneltavuus jakoi mielipiteitä. Werstaan tilojen muunneltavuus ja monipuolisuus toteutuu joustavilla jäsenyyksillä, jotka sovitetaan aina asiakkaan tarpeisiin.
Werstasta suositellaan aktiivisesti
Werstaan yhteisöllisiä työtiloja suositteli 96 % vastaajista. Werstaan asiakkaiden nettosuositteluindeksi on huimat 63, kun vastaava luku KTI:n vertailuaineistossa on 34. Tämä vertailuluku saadaan, kun aktiivisten suosittelijoiden prosentuaalisesta määrästä vähennetään kriittisten vastaajien prosentuaalinen osuus.
Asiakastyytyväisyysvertailussa tiedusteltiin myös yritysvastuunäkökulmien tärkeyttä sekä tyytyväisyyttä vuokranantajan toimintaan yritysvastuuasioissa. Werstaan asiakkaista jopa 88 % piti vuokranantajan vastuullisuustoimintaa erittäin tärkeänä tai tärkeänä, ja 75 % asiakkaista kokivat vuokranantajan yritysvastuun erittäin tärkeänä tai tärkeänä.
Muuttuvia tilatarpeita, joustavia jäsenyyksiä
Kyselyssä tiedusteltiin myös vastaajien arviota siitä, miten heidän tilatarpeensa tulevat seuraavan kahden vuoden aikana muuttumaan. Werstaan asiakkaiden arvioiden perusteella suurimman osan tilatarpeet tulevat säilymään ennallaan.
– Yritysten tilan tarve saattaa muuttua nopeastikin, ja pyrimme aina löytämään ratkaisuja asiakkaidemme muuttuviin tilanteisiin sisäisesti. Werstaassa toimii nytkin jo vakiintuneita yrityksiä, jotka ovat aloittaneet ensin kevyellä mobiilijäsenyydellä, ja toiminnan kasvaessa siirtyneet omiin toimistohuoneisiin. Minuun voi olla rohkeasti yhteydessä, kun tilatarpeet muuttuvat kumpaan suuntaan vain, päättää Katri Pyöli.
Lisätiedot:
Katri Pyöli, palveluvastaava
040 5532 953
katri.pyoli@teknologiakiinteistot.fi
Lue myös:
Talvipäivän terveiset Werstaasta
Katso video vuoden 2021 asiakastyytyväisyysvertailun tuloksista