EN
19.01. 2022

Anto Luhtala tavattiin DataCityn Werstaan työkahvilassa.

Digisomen Anton Luhtalalle tärkeintä on asiakas

Werstaan kaverikirjassa pysähdytään jälleen DataCityn Werstaassa, jossa sijaitsee myös digimarkkinointiyritys Digisomen toimisto. Toimitusjohtaja Anton Luhtala kertoo, millä keinoin he auttavat asiakasyrityksiä hyödyntämään entistä paremmin sosiaalisen median ja hakukonemainonnan mahdollisuuksia.

Kuka olet ja missä Werstaan yrityksessä työskentelet? Olen Anton Luhtala, Digisomen perustaja ja toimitusjohtaja. Teemme digimarkkinointia yrityksille eli tarjoamme sosiaalisen median, sisällöntuotannon, hakukoneoptimoinnin ja verkkoanalytiikan palveluita. Käytännössä autamme esimerkiksi yritysten digimarkkinointistrategian tekemisessä, viestintäsuunnitelmassa ja vaikkapa markkinoinnin vuosikellon rakentamisessa.
 
Mitä työhösi kuuluu? Toimitusjohtajan arjessa varmistan tiimin tekemisen ja katson, että asiakasprojektit etenevät. Toimin myös seniorikonsulttina asiakasprojekteissa, joten pääsen myös itse pureutumaan asiakastyöhön. Tyypillisessä projektissa meihin ottaa yhteyttä menestynyt yritys, joka osaa jo tehdä asioita oikein ja heillä on myös markkinointiosaamista, mutta seuraavaa askelta vielä pohditaan. Monesti asiakasyrityksellä on jo tulevat tavoitteetkin selvillä, mutta niihin pääsemiseksi tarvitaan uusia keinoja. Tässä kohtaa Digisome tulee mukaan ja yhteistyö alkaa. On tärkeää tuntea asiakasyrityksen liiketoimintaa ja olla ymmärrys siitä, miten kilpailijat tekevät tietyt asiat. Digisome osaa yhdistää yritysten ylimmän johdon strategian ja markkinointitiimin osaamisen yhteen käytännön tasolle.

Mikä on parasta työssäsi? Parasta ovat asiakaskohtaamiset ja onnistumiset! Kun päästään tavoitteisiin ja niiden ylikin, niin kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Läsnä-, etä- vai hybridityö? Hybridityö on toiminut meillä myös ennen pandemia-aikaa. Itse voin työskennellä toimistolla, kotona ja joskus vaikka kahviloissa.
 
Millainen tiimi teillä on? Meillä on Turussa Werstaassa neljä työntekijää. Lisäksi toimimme Helsingissä ja Tampereella, ja verkostoomme kuuluu myös kumppaneita ja freelancereita. Lisätietoja meistä ja tiimistämme löytyy täältä.
 
Mikä on suosikkipaikkasi Werstaassa tai Tiedepuiston alueella? DataCityn Werstaan Dome eli pyöreä neukkari on hieno ja rento, melkein kuin olohuone.
 
Omat eväät vai lounasravintola? Tuon usein omat eväät toimistolle. Alueen ravintoloista suosin Sokos Hotel Kupittaan Bistro Elliä, Kado sushia ja Maunoa.
 
Onko Digisomella slogania? Become Digitally Awesome! Eli tästä sloganista tulee Digisome. Meillä on asiakkaita Oulusta Los Angelesiin, joten englannin kieli on vahvasti mukana tekemisessä. Etäpalaverit Suomessa ja ulkomailla ovat siis olleet tuttua tekemistä jo vuosia ennen korona-aikaa.
 
Kuvaile itseäsi tai osaamistasi kolmella tavalla? Osaan kuunnella asiakkaita herkällä korvalla ja ymmärtää heidän tarpeitaan digimaailmassa. Minulla on aito halu auttaa, olen empaattinen ja iloinen tyyppi.
 
Miten huolehdit jaksamisestasi? Pyrin tekemään selkeän eron työn ja vapaa-ajan välille. Töissä luotan kollegoihin ja delegoin, sillä kaikkea ei tarvitse tehdä itse!
 
Mitä paikallista urheiluseuraa kannatat? Eniten seuraan koripalloa eli paikallisia joukkueita Kaarinan Uraa ja Kristikaa, molemmissa joukkueissa on lahjakkaita nuoria urheilijoita. Tykkään pelata korista itsekin.
 
Mistä Werstaan yrityksestä haluaisit kuulla lisää? Kuulisin mielelläni Sympowerista, jolla on myös toimisto DataCityn Werstaassa.